• خامه فرم گرفته شده ۲ پیمانه

  • بستنی وانیلی

  • بستنی کاکائویی

  • رنگ خوراکی

آموزش تزیین کیک بستنی
کیک بستنی از جمله دسرهایی است که نه تنها کودکان را شیفته و جذب خود می کند، بلکه افراد بالغ هم برای لذت بردن از تک تک لحظات خود، تمایل دارند از آن استفاده نمایند. به ظاهر، درست کردن کیک بستنی و تزیین آن، کاری سخت و طاقت فرسا است؛ اما زر ماکارون قصد دارد، تمامی این سختی ها را با ارائه راهکاری که در ادامه برای شما بازگو می کند، به یک شیرینی غیر قابل وصف تبدیل نماید.
آموزش کیک بستنی
کیک بستنی را می توان با طعم های مختلفی از پودر کیک و بستنی تهیه و آماده کرد. ما می خواهیم از پودر کیک وانیلی با بستنی شکلاتی و وانیلی استفاده نماییم. درست کردن کیک وانیلی بسیار کاری راحت بوده و نیاز به مواد اولیه خاصی برای درست کردن آن نیست. برای درست کردن کیک وانیلی زر ماکارون، می توانید مطابق با دستورالعملی که بر روی جعبه درج شده است، یک کیک عالی با طعمی فوق العاده برای خود مهیا نمایید.
طرز تهیه کیک بستنی
ابتدا کیک آماده شده و البته خنک شده را به دو یا سه قسمت مساوی (بسته به ضخامت کیک) تقسیم کنید. حال، بستنی شکلاتی را بر روی یکی از قطعات بگذارید، سپس با قاشق آن را پخش نمایید. بعد از پخش کردن بستنی و یک دست شدن، حالا قطعه دیگر کیک را بر روی بستنی بگذارید و مقدار کمی، آن را فشار دهید (قطعه سوم را مانند قطعه دوم، آغشته به بستنی وانیلی نمایید) و به مدت سه ساعت، آن را در فریزر بگذارید تا کاملا یخ بزند.
برای تزیین روی کیک می توانید مقداری خامه فرم گرفته را، که هم در قنادی ها موجود است و هم خودتان می توانید درست کنید، با شکلات آب شده یا رنگ های خوراکی به اندازه سه تا چهار قطره مخلوط نمایید و سپس با قاشق آن را مخلوط نمایید تا تا رنگی متفاوت و زیبا پدیدار شود. حال، کیک بستنی را از فریزر خارج نموده و خامه فرم گرفته را که الان دارای رنگی جذاب و زیبا شده است با قاشق یا کاردک بر روی کیک پخش نمایید؛ این کار را تا جایی ادامه دهید که ظاهری آراسته و یک دست ایجاد شود.
نکته: اگر در حین کار، بستنی ذوب شد، بلافاصله باید به مدت ۳۰ دقیقه در فریزر قرار دهید.
بعد از اینکه لایه ای رنگی بر روی کیک بستنی قرار داده شد، مجددا به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه در فریزر قرار دهید تا کاملا یخ بزند.
چگونه کیک بستنی را تزیین کنیم؟
برای تزیین کیک بستنی خود می توانید بسته به نوع مهمانی و جشنی که دارید، آن را تزیین نمایید. اگر تم مهمانی، به رنگ آبی است می توانید از شمع های ماهی به همراه آدامس و شکلات های رنگی ، جهت تزیین استفاده نمایید. اگر تم شما فوتبالی است، می توانید از رنگ سبز، توپ و دروازه استفاده نمایید. ما فرض میکنیم که تم مهمانی، آبی است و حال می خواهیم فضای یک اقیانوس آبی را به تصویر بکشیم. ابتدا چهار رنگی که مد نظر بوده است را به صورت جداگانه با مقداری خامه فرم گرفته مخلوط نمایید؛ سپس، هر کدام را به صورت جداگانه در قیف های پلاستیکی بریزید و به صورت زیگزاگ یا هر حالتی که تمایل دارید بر روی بدنه کیک به صورت دور تا دور و به اندازه ۰.۲۵ سانتی متر تزیین کنید، مثلا از پایین کیک بستنی، یک دور آبی کمرنگ، دور دوم سبز، دور سوم آبی پر رنگ و در مرحله آخر، رنگ بنفش را به صورت زیگزاگ ایجاد نمایید. برای جلوگیری از ذوب شدن بستنی، بعد از ده تا بیست دقیقه، کیک را به فریزر انتقال دهید تا حالت کیک خراب نشود.
در مرحله آخر، می توانید مقداری شکلات رنگی، ترافل و آدامس را به همراه شمع های ماهی تزیین نمایید. کیک بستنی را پنج دقیقه قبل از سرو کردن، از فریزر خارج نمایید و بعد از برش زدن، استفاده نمایید.
همانطور که در ابتدا ذکر کردیم، با استفاده از پودر کیک های زر ماکارون می توانید یک دسری خوشمزه، برای خود به ارمغان آورید.

تزئین کیک بستنی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.