• ۱ پیمانه کره نرم شده

  • جوپرک ۸۰ گرم

  • خامه

    خامه ۲ قاشق سوپ خوری

  • آرد گندم

    آرد، ۲ قاشق غذاخوری

  • آب مرغ ۲/۵ لیوان

  • شیر ۲/۵ لیوان

  • نمک و فلفل

    نمک و فلفل به میزان لازم

  • هویج

    هویج خلالی ۱ عدد

  • ۱/۲ فنجان جعفری تازه خرد شده

  • لیموترش یک عدد

از سوپ در تمام دنیا، به عنوان پیش غذای پرطرفداری یاد می‌شود که به شیوه‌های مختلف طبخ می‌گردد. خوشمزگی سوپ ارتباط مستقیمی با روش پخت و مواد اولیه آن دارد. شرکت زر ماکارون با تولید انواع پاستا و اسپاگتی، دست افراد را برای انتخاب هر نوع رشته و اسپاگتی در تهیه سوپ باز گذاشته است. سوپ خامه، پیشنهاد امروز آشپزخانه زر به شما، با استفاده از رشته فرنگی آشیانه ای زر ماکارون است.

برای تهیه سوپ خامه ابتدا قارچ‌ها را به شکل ورقه‌های نازک برش دهید. در یک قابلمه مقداری کره ریخته و روی حرارت متوسط قرار دهید. پس از آن‌که کره ذوب شد، قارچ‌ها را به آن افزوده و کمی آب‌لیمو روی آن‌ها بریزید و آن‌قدر تفت دهید تا آب قارچ به خوبی بخار شود. سپس آرد را روی قارچ‌ها ریخته و تفت دهید تا بوی خامی آرد برطرف شود.

آب مرغ را که تنها با مقداری نمک طعم‌دار شده است، به ترکیب قارچ و کره و آرد اضافه کنید. این کار باید به آرامی انجام شود تا آرد به شکل گلوله درنیاید. پس از آن‌که ترکیب را به خوبی به هم زدید، هویج رنده‌شده، جو پرک و شیر را نیز به محتویات قابلمه بیافزایید. سپس کمی فلفل سیاه بریزید و خوب به هم بزنید تا مواد کاملا مخلوط شوند. در قابلمه را به‌صورت نیمه‌باز گذاشته و اجازه دهید روی حرارت ملایم به آرامی بپزد.

در این‌جا یادآوری چند نکته ضروری به نظر می‌رسد؛ اول آن‌که هویج را ابتدا رنده کنید و سپس بشویید و در قابلمه بریزید تا رنگ سوپ تغییر نکند. دوم آن‌که درون آب مرغی که میخواهید در سوپ استفاده کنید، زردچوبه و یا طعم‌دهنده‌های رنگی دیگر نریزید و سوم آن‌که شیر را چند دقیقه قبل از اضافه کردن به مواد، حتما از یخچال خارج کنید تا به دمای محیط برسد. هرگز از شیر سرد استفاده نکنید.

تا زمانی که جو پرک خوب پخته شود، باید هر چند دقیقه یک‌بار، سوپ را به هم بزنید تا ته نگیرند. حالا رشته‌ها را به آن اضافه کنید. رشته فرنگی آشیانه ای زر ماکارون بهترین گزینه برای این غذا است. بعد از آن خوب به هم بزنید تا رشته ها به هم نچسبند.

بعد از 15 دقیقه که مواد به خوبی مخلوط شد و لعاب انداخت، در یک ظرف جداگانه چند قاشق از سوپ را بریزید و خامه را به آن اضافه کنید و خوب به هم بزنید. سپس درون قابلمه ریخته و دوباره مواد را به هم بزنید.

حالا از روی حرارت برداشته و بعد از اضافه کردن نمک اجازه دهید چند دقیقه بماند.

سوپ خامه شما آماده است. با استفاده از جعفری و لیمو ترش تازه آن را تزئین کنید و از طعم بی‌نظیر آن لذت ببرید.

بعضی از افراد به دلیل علاقه‌ای که به سوپ و طعم پاستا دارند، از اسپاگتی رشته ای در تهیه سوپ استفاده می‌کنند. شما هم می‌توانید انواع پاستا فرمی و یا اسپاگتی رشته ای را در سوپ امتحان کنید و در صورتی‌که از طعم آن راضی بودید، در لیست غذاهای خود قرار دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.