• 3 عدد تخم مرغ

  • پنیرخامه ای ۴۵۰ گرم

  • پنیر پارمزان

    پنیر پارمسان ۱۵۰ گرم

  • ۳ پیمانه پنیر موزارلا

  • ۱/۴ قاشق چای خوری

  • نمک و فلفل

    نمک و فلفل به میزان لازم

لازانیا از غذاهای بسیار خوشمزه و پرطرفدار در تمام دنیا است. اما شاید هنوز هستند افرادی که با تنوع و شیوه‌های پخت آن آشنا نیستند. ما این‌جا ساده‌ترین روش پخت لازانیا را به شما آموزش خواهیم داد. در این دستور از لازانیای پیش پخت از محصولات شرکت زر ماکارون استفاده کنید.

برای طبخ لازانیا بهتر است که از فر استفاده کنید؛ پس حتما از قبل فر را روشن کنید تا گرم شود.

ابتدا بر طبق دستور روی بسته‌بندی لازانیای زر ماکارون آن‌ها را پخته و آبکش کنید. در کناری قرار دهید تا سس آن را آماده کنید.

در یک ظرف بزرگ، تخم‌مرغ ها را بشکنید و خوب به هم بزنید. جوز هندی، نمک و فلفل را به آن اضافه کرده و پنیر خامه‌ای، پنیر پارمسان و نیمی از پنیر موزارلا را اضافه کنید و مواد را دوباره خوب مخلوط کنید.

یک قالب خوب انتخاب کرده و داخل آن را کمی چرب کنید. بهتر است مخلوط پنیرها را به سه قسمت تقسیم کنید تا لایه‌های لازانیا بیشتر شود.

در این مرحله یک ورقه از لازانیا پخته‌شده را کف ظرف قرار دهید و یک قسمت از مخلوط پنیرها را روی آن بریزید و خوب پهن کنید تا یک ‌دست شود.

دوباره یه ورقه دیگر از لازانیا را روی مخلوط پنیرها قرار دهید و این کار را تا تمام شدنِ مواد و ورقه‌های لازانیا، لایه به لایه تکرار کنید. در آخر نیم دیگری از پنیر موزارلا را که نگه داشته بودید، روی آن بریزید.

در مرحله آخر، قالب محتویات لازانیا را در طبقه وسط فر، با دمای 180 درجه سانتی‌گراد، قرار دهید. به مدت 40 تا 45 دقیقه و تا زمانی که روی آن‌ها طلایی شود، منتظر بمانید.

پس از آن با احتیاط، قالب را از فر خارج کنید و اجازه دهید تا کمی خنک شود. لازانیای پنیری شما آماده است. نوش جان!

با انواع پنیر و انواع مختلفی از پاستا، می‌توانید غذاهای خوشمزه تهیه کنید. پاستا سدانو پر شده با پنیر، پیشنهاد ما به شما است.    

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.