کیک به عنوان یک دسر، مرکز توجه اغلب مهمانی های تولد است. اغلب بانوان ایرانی علاقه دارند برای جشن و مهمانی ها کیک تولد را خودشان تهیه و تزئین کنند. تزیین کیک تولد در خانه می تواند آسان و سرگرم کننده باشد، به شرط اینکه ابزار مناسبی داشته باشید. و از اصول تزئین کیک آگاهی کامل را کسب کرده باشید. چه کیک انتخابی شما برای روز تولد فرزندتان باشد و چه دسر برای یک شام رویایی، شما با داشتن چند وسیله و ترفند در آستین خود، تمام لزومات لازم برای ایجاد یک کیک خلاقانه، زیبا و با ظاهر حرفه ای را دارید.
خلاقیت و ایده پردازی
سلیقه و زیبایی شناسی از دو عنصر جدانشدنی در بخش شیرینی هستند. بنابراین علاوه بر طعم کیک، باید به زیبایی آن نیز توجه کرد. ایده پردازی و استفاده از قدرت تخیل برای شما کافی خواهد بود تا خلاقیت های خود را حتی بدون خامه نیز بی نظیر سازید. در این مقاله به کمک همکاران زر ماکارون در نظر داریم، چندین ترفند و تکنیک آسان را که، مورد نیاز برای مراسمات شما است، توضیح دهیم.
انتخاب طرح کیک مناسب مراسم
تصمیمات شما در مرحله به سلایق شخصی که کیک را برای او در نظر گرفته اید، بستگی دارد. رنگ موردعلاقه، فعالیت های شخص و برنامه های تلوزیونی می تواند به عنوان طرح رنگی کیک استفاده شود. سعی کنید مواردی را انتخاب کنید که، بازسازی آن روی کیک شما آسان باشد.
تدارکات لازم برای تزئین کیک تولد
داشتن لوازم مناسب اولین قدم برای شروع تزئین کیک است. از انواع مختلفی از وسایل و تزیینات ممکن است برای کیک تولدی که درست می کنید، استفاده کنید. بعضی از اینها ممکن است خوراکی باشند. شما می¬توانید این وسایل را از فروشگاه های معتبر لوازم قنادی تهیه کنید.
• ماسوره نوک‌دار مخصوص شیرینی
• پالت خامه صاف کن
• لیسک شیرینی پزی
• رنگ های خوراکی
• چیپس شکلات یا پودر کاکائو
• صفحه کیک
• میوه خشک
• آجیل
نکات تزیین کیک
اکنون که لوازم، مواد و طراح انتخابی خود را دارید، وقت آن است که شروع به کار کنید! توجه داشته باشید که مراحل دقیقی که باید برای هر کیک طی کنید، بسیار متفاوت است. اما برای شروع کار یک سلسله اصول را باید برای هر طرحی رعایت کنید.
1. بلافاصله پس از خارج کردن کیک از فر، شروع به تزئین نکنید.
اجازه دهید کیک در یخچال یا دمای محیط خنک شود. زیرا انجام تزیینات در حالی که کیک شما هنوز گرم است می‌تواند باعث آب شدن تزیینات روی کیک و خراب شدن ظاهر نهایی آن شود. دلیل مهم‌تر این است که وقتی کیک شما هنوز در حال خنک شدن است بدنه کیک به اندازه کافی محکم نیست و ممکن است با اضافه کردن تزییات، کیک وا برود. بسته به اندازه کیک خود، آن را به مدت 4-6 ساعت در یخچال قرار دهید.
2. خامه قنادی باید به دمای اتاق رسیده باشد.
خامه یخ زده یا بسیار گرم به طور طبیعی در قیف شیرینی جریان نخواهد داشت و مدیریت کرن این مرحله را دشوار خواهد کرد. بنابراین یک ساعت قبل از تزئین کیک، خامه را از یخچال خارج کرده و درون قیف بریزید. می توانید خامه را در ظرفی مناسب با رنگ های خوراکی مناسب تم تولد مخلوط کنید.
3. دقت کنید سطح کیک ناهموار نباشد.
سطح کیک خود را با قرار دادن یک تکه مقوا تمیز در بالای کیک بررسی کنید. سطح کیک باید صاف و یکدست باشد. توجه داشته باشید که لوازم تزئینات کیک شما در سطح صاف بسیار راحت تر شکل خواهد گرفت. اگر کیک شما تاج کمی دارد، می توانید با قرار دادن یک بشقاب روی کیک خود پس از برداشتن آن از فر، آنرا برش دهید. دمای بیش از حد بالا فر نیز ، می تواند باعث این اتفاق شود.
خامه کشی کیک تولد
برای ایجاد یک لبه تمیز بین کیک خود و سطح روی آن، کیک را بر روی کاغذ روغنی قرار دهید. طرح کیک شما هرچه که باشد، باید در یک مرحله یک لایه صاف از خامه روی کل کیک را بپوشاند. برای مالیدن خمیر تزئینی کیک، اول قسمت بالای کیک را تمام کنید و بعد شروع به مالیدن به قسمت‌های دور کیک کنید. و تا جای ممکن با کاردک صافش کنید. سرعت عمل در این بخش بسیار اهمیت دارد. زیرا خامه به سرعت روی کیک منجمد و سفت می شود. همچنین می توانید، برای صاف کردن کیک از یک کفگیر صاف و تمیز نیز استفاده کنید.
صاف کردن سطح کیک
کیک را بر روی صفحه کیک قرار دهید. و با استفاده از یک مقوا، اضافات خامه که بر روی کیک است را جمع کنید. توجه داشته باشید که هرچقدر سطح کیک شما صاف باشد، موادی که برای تزئینات استفاده می¬کنید، راحت تر بر روی آن قرار میگیرد.
تزئین کیک تولد با استفاده از وسایل خوراکی
مطابق با طرحی که در ابتدا در مورد آن صحبت کردیم، کیک خود را تزئین کنید. با استفاده از یک قیف و یک ماسوره می توانید، متن دلخواه خود را بنویسید. برای رسیدن به نتیجه عالی، بهتر است اول با یک سوزن یا خلال دندان بر روی کیک بنویسید. سپس با قیف که درون آن را با خامه قنادی پر کرده اید، تزئین کنید.
افزودن جلوه های ویژه
الک کردن پودر کاکائو بر روی کیک یک سطح صاف را برای شما به وجود می آورد. برای جذابیت بیشتر کیک خود از تزئینات خوراکی استفاده کنید. لکه ها و خطاهای کار خود را با یک لایه نازک از تیله های خوراکی، پنهان کنید. تیله و وسایل زرق دار خوراکی، یک روش عالی برای زیبا کردن کیک تولد شما است. همچنین می-توانید از شکلات و آبنبات های برای زیبایی کیک خود استفاده کنید. از تکه های کیت-کت می توانید برای ایجاد حاشیه در اطراف کیک استفاده کنید.
برای داشتن نتیجه مطلوب از تزئین کیک تولد خود، باید توجه داشته باشید که استفاده از مواد اولیه مرغوب و با کیفیت کمک بسیار زیادی در به وجود آمدن نتیجه مطلوب کمک خواهد کرد. پودر کیک زر ماکارون، که از مواد اولیه مرغوب و با کیفیت تهیه شده است. بدون نیاز به اندازه گیری های دقیق این کمک را به شما می کند که در کمترین زمان ممکن، خوش طعم ترین کیک را داشته باشید و از آن لذت ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.