دستور پخت متفاوت برای ماکارونی فتوچینی آشیانه ای

  • پیاز یک عدد

  • ۵۰۰ گرم

  • خورد شده 1پیمانه

  • فلفل دلمه‌ای

    فلفل‌دلمه‌ای رنگی ۱/۲ پیمانه

  • ۱ پیمانه برگ جعفری خرد شده

  • شیر ۱/۲ پیمانه

  • ۲ قاشق سوپ خوری خامه سنگین (۳۸% چربی)

  • ۳ حبه سیر خرد شده

  • کره

    کره، ۵۰ گرم

  • پنیر پارمسان رنده شده ۱/۲ پیمانه

  • نمک و فلفل

    نمک و فلفل به میزان لازم

  • آویشن تازه 1 قاشق چایخوری

    آویشن تازه 1 قاشق چایخوری

فتوچینی نوعی پاستا است که محبوبیت بسیار زیادی در بین طرفداران خود دارد. همچنین فتوچینی از جمله غذای ایتالیایی است که در تمام دنیا از طرفداران زیادی برخوردار هستند. فتوچینی را می توان با ترکیبات مختلف و به شیوه های گوناگون تهیه کرد. از جمله یکی از مهم ترین انواع آن، می توان به فتوچینی با میگو اشاره کرد. اگر دوست دارید به صورت گام به گام با دستور تهیه فتوچینی با میگو و مواد مورد نیاز آن آشنا شوید، بهتر است ما را در ادامه این مقاله آشپزی همراهی کنید.
طرز تهیه ماکارونی فتوچینی آشیانه ای و میگو
مرحله اول: پیاز را نگینی خرد کنید و با سیر خورد شده به همراه روغن تفت دهید تا طلایی شود.
مرحله دوم: میگو های پاک شده را به همراه نمک، فلفل و زرد چوبه به پیاز اضافه کنید و تفت دهید. برای از بین بردن بوی بد میگو در مرحله آخر پخت کمی آبلیموی تازه بیفزایید. حواستان باشد که این کار را حتما در آخر طبخ انجام بدید چون ممکن است گوشت میگو سفت شود.
مرحله سوم: فلفل دلمه ای را خورد کرده و به مواد اضافه کنید. سپس قارچ خورد شده را به همراه آویشن اضافه کنید. و زمان دهید تا آب قارچ کاملا کشیده شود.
مرحله چهارم: در ظرفی جداگانه یک قاشق آرد را در یک قاشق روغن تفت دهید. سپس به آرامی شیر را اضافه کنید و هم بزنید تا شیر جوش بیاید. سپس به آن خامه اضافه کنید.
مرحله پنجم: مخلوط شیر و خامه را به میگو اضافه کنید و با حرارات کم هم بزنید. پس از 2 الی 3 دقیقه زیر گاز را خاموش کنید.
نحوه پخت فتوچینی آشیانه ای زر ماکارون
در 1 لیتر و نیم آب، یک بسته ماکارونی فتوچینی زر ماکارون را به همراه نمک و کمی روغن اضافه کنید. و 10 دقیقه زمان دهید تا فتوچینی ها کاملا بپزد. سپس آن را آبکش کنید.
نحوه آماده سازی فتوچینی میگو
فتوچینی را به مخلوط میگو و خامه اضافه کنید و به مدت 3 الی 5 دقیقه روی حرارت کم قرار دهید. می توانید از پنیر پارمسان برای تزئین این غذا خوشمزه، استفاده کنید.
سس های مورد استفاده برای پخت فتوچینی آشیانه ای
همانطور که مشاهده کردید در دستور پخت این غذا، از سس سفید استفاده شده است. شما می توانید به جای استفاده از سس سفید، از ترکیب رب انار در این غذا استفاده کنید. کافی است مقداری رب انار را با پیاز داغ تفت دهید سپس به مخلوط میگو اضافه کنید. تمام این دستور عمل ها به ذائقه و سلیقه شما بستگی دارد.
با اضافه کردن مقداری رب تفت داده شده به مخلوط میگو، غذایی متفاوت و با طعم جدید خواهید داشت. علاوه بر این می توانید این غذا را به صورت دمی استفاده کنید. کافی است تا در قابلمه ای مقداری روغن بریزید؛ سپس در انتها ظرف نان قرار دهید. فتوچینی و میگو را لا به لا بریزید و سپس 20 دقیقه اجازه دهید تا دم بکشد.
ارزش غذایی بالا فتوچینی و میگو
در تهیه این غذا از ترکیبات مقوی استفاده می شود که همین موضوع باعث می شود ارزش غذایی این پاستا بسیار بالا باشد. میگو با داشتن کلسیم و مواد مغذی سلامت شما را تضمی می کند. یکی از مهم ترین دلایلی که باعث شده این غذا در سراسر دنیا به شهرت زیادی دست پیدا کند، طعم فوق العاده بی نظیر آن می باشد. این پاستا با داشتن دستور تهیه ساده، این امکان را فراهم کرده است تا افراد بتوانند به آسانی آن را در خانه آماده کنند.
نحوه سرو فتوچینی با میگو
مقداری از مخلوط فتوچینی و میگو را داخل ظرفی بریزید و با پنیر پارمسان تزئین کنید. اگر به غذاهای ایتالیایی علاقه دارید، پخت این غذا را به همراه فتوچینی زر ماکارون به شما پیشنهاد می کنیم. این پاستا با داشتن موارد مرغوب و ویتامین های کافی، نیاز روزانه بدن شما را به املاح برطرف کرده و به عنوان یک وعده کامل است.
ماکارونی فتوچینی آشیانه ای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.