• بیکن گوشت

    بیکن گوشت دو بسته

  • گوجه فرنگی

    پوره گوجه فرنگی ۱ پیمانه

  • پنیر موتزارلا رنده شده ۱۰۰ گرم

  • سس بشامل

    سس بشامل ۱ پیمانه

  • فلفل دلمه‌ای قرمز

    فلفل دلمه‌ای قرمز ۲ عدد

  • ۴۰۰ گرم کلم بروکلی خرد شده

لازانیا یک نوع پاستای ورقه‌ای است. کمتر کسی ار می‌توان پیدا کرد که علی‌رغم علاقه به انواع پاستا، لازانیا را دوست نداشته باشد.

پختن لازانیا معمولا به صورت ورقه‌‌ای و لایه به لایه است که اکثر با روش طبخ آن آشنا هستند. اما شیوه دیگری در آماده‌سازی لازانیا وجود دارد که آن را متفاوت از بقیه کرده است. آن هم به‌صورت رول شده که در این دستور پخت می‌توانید با آن آشنا شوید.

به جهت برطرف کردن دغدغه، بسیاری از افراد که علاقه‌مند به پختن لازانیا هستند ولی به خوبی نمی‌توانند آن را بپزند، کارخانه زر ماکارون با تولید لازانیا پیش‌پخت، کار این افراد را راحت کرده است. بنابراین کافی است تا طبق دستور روی بسته‌بندی آن، ورقه های لازانیا را به مدت 2 الی 3 دقیقه در یک ظرف محتوی آب معمولی قرار دهید.

در این فاصله می‌توانید سس لازانیا را آماده کنید. به این صورت که ابتدا کره را داخل یک ظرف روی حرارت ملایم بریزید تا ذوب شود. آرد را به آن اضافه کنید و به خوبی تفت دهید تا بوی خامی آن برطرف شود. نیازی به سرخ شدن کامل آرد نیست.

سپس شیر را کم‌کم اضافه کرده و به آرامی به هم بزنید تا گوله نشود. پس از آن ادویه را بریزید و همچنان مخلوط کنید تا به غلظت مناسبی برسد. بسته به سلیقه خود می‌توانید از خامه نیز استفاده کنید. حالا از روی حرارت بردارید؛ سس بشامل شما آماده است.

در این مرحله یک بسته از بیکن را خرد کنید و همراه با پوره گوجه فرنگی، روی حرارت ملایم تفت دهید تا زمانی که آب گوجه کشیده و مخلوط غلیظ شود.

حالا ورقه‌ های لازانیا را که از قبل آماده کرده بودید، روی یه ظرف یکی یکی قرار دهید و از مخلوط بیکن و پوره گوجه‌فرنگی روی آن بریزید. مقداری پنیر موزارلا و یک قاشق سس بشامل نیز روی مواد ریخته و پس از اضافه کردن پنیر پارمسان، لازانیا را رول کنید. دقت کنید که مقدار مواد به اندازه‌ای باشد که هنگام رول کردن از آن خارج نشود. این کار را برای تمام ورقه‌‌ها تکرار کنید.

در نهایت همه رول‌های آماده را در یک ظرف مناسب قرار دهید و برای تزئین از فلفل دلمه‌ای خلال شده و مقداری کلم بروکلی، استفاده کنید.

با استفاده از بیکن، می‌توان مدل دیگری از پاستا فرمی را نیز آماده کرد. می‌توانید به دستور پخت فوسیلی با خامه و بیکن مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.