• پنیر پارمسان 2 قاشق غذاخوری

  • گوجه فرنگی 6 عدد

  • روغن آروماتیک یا زیتون 2 قاشق غذاخوری

    روغن آروماتیک یا زیتون 2 قاشق غذاخوری

  • سیر 3 حبه

    سیر 3 حبه

  • پونه کوهی ۳ برگ

  • فیله لیمو ترش 3 عدد

  • اسپاگتی زر ماکارون ۱ بسته

  • زر اویل

  • نمک و فلفل سیاه به میزان لازم

    نمک و فلفل سیاه به میزان لازم

  • مغز گردو ۱۰۰ گرم

    مغز گردو ۱۰۰ گرم

  • برگ ریحان ۱۰۰ گرم

مدت زمان آماده سازی: 25 دقیقه
مواد لازم برای: 4 نفر
فینگرفودها از جمله غذاهایی است که دوست‌داران خاص خود را دارد و مناسب استفاده برای پیش غذا و مهمانی‌ها است. دونات پاستا به همراه سس لذیذ پستو و پنیر از جمله پیش غذاهایی است که در کم‌ترین زمان ممکن آماده می‌شود و همچنین به دلیل داشتن طعم ترد و لذیذ در بین کودکان نیز، بسیار پرطرفدار است. پاستا و اسپاگتی به روش‌های مختلفی پخته و به همراه انواع سس‌ها طبخ می‌شود؛ که هریک از آن‌ها طعم و عطر بی‌نظیری دارد. ما در این مقاله می‌خواهیم طرز تهیه و آماده سازی این غذا لذیذ را به سبک سوخارونی و با آموزش سس پستو و سس گوجه ارائه دهیم.
طرز پخت دونات پاستا با سس پستو و پنیر به روش سوخارونی دونات پاستا به سبک سوخارونی، با استفاده از انواع سس‌ها قابل طبخ و استفاده است. سس پستو یک سس ایتالیایی بوده که از جمله پرطرفدارترین و محبوب‌ترین در بین افراد است و در مدت زمان کوتاه و با استفاده از مواد اولیه مختصر آماده می‌شود. همچنین این غذا برای افرادی که سبک غذایی گیاهخواری را انتخاب کردند، مناسب بوده و از عطر و طعم بی‌نظیری برخوردار است. مراحل پخت و آماده‌سازی این غذا لذیذ بسیار ساده است که در ادامه مطلب به طور کامل و دقیق آن‌ها را شرح خواهیم داد.
مرحله اول: آماده سازی سس پستو
100 گرم ریحان تازه را به همراه نصف حبه سیر، 1 عدد گردو، 1ق.غ روغن زیتون و 1ق.غ پنیر پارمسان، داخل غذاساز بریزید و 2 الی 3 دقیقه میکس کنید تا مخلوط مایع مانند حاصل شود. در انتها نیز می‌توانید از پودر سیر، پاپریکا و نمک و فلفل به میزان لازم استفاده کنید.
مرحله دوم: آماده سازی سس گوجه فرنگی
پویت گوجه فرنگی را جدا کرده و به همراه 1ق.غ روغن زیتون، نصف حبه سیر، 3 برگ پونه کوهی را داخل غذاساز بریزید و 2 الی 3 دقیقه میکس کنید تا رقیق شود. در انتها ادویه و نمک و فلفل را به میزان لازم اضافه کنید.
مرحله سوم: طبخ اسپاگتی زرماکارون
در 2مقدار لیتر آب جوش به همراه نمک، یک بسته اسپاگتی زر ماکارون را اضافه کنید. پس از 10 دقیقه مواد را آبکش کرده و کنار بگذارید.
مرحله سوم: انتخاب و آماده سازی قالب مواد دونات پاستا
از قالب فلزی یا پلاستیکی مافین یا دونات برای پخت دونات پاستا استفاده کنید. در ابتدا دونات را به وسیله یک قلمو آغشته به زر اویل، چرب کنید.
مرحله چهارم: مراحل مواد در قالب
اسپاگتی را با استفاده از چنگال به قالب اضافه کنید. در مرحله بعد یک قاشق سس پستو و سپس یک قاشق پنیر پارمسان اضافه کنید. در انتها نیز اسپاگتی و سپس مقداری سس پستو نیز اضافه کنید. به همین ترتیب تمامی قالب‌ها را با مواد پر کنید. می‌توانید به جای سس پستو از سس گوجه در برخی از قالب‌ها نیز استفاده کنید. بهتر است برای ترد شدن روی دونات پاستا در مرحله آخر مقداری زر اویل را با استفاده از قلمو بر روی اسپاگتی بزنید.
مرحله پنجم : آماده سازی فر
برای پخت دونات پاستا به همراه سس پستو، کافی است قالب را به مدت 20 دقیقه در طبقه پایین فر و به مدت 2 دقیقه در بالای فر برای گریل شدن روی دونات، با دمای 200 درجه سانتی گراد داخل فر قرار دهید.
دونات پاستا با سس پستو و پنیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.