• اسفناج

    بیبی اسفناج

  • پیاز

    پیاز، ۱ عدد متوسط

  • گوجه‌فرنگی

    گوجه‌فرنگی ۳۰۰ گرم

  • پنیر فتا

    پنیر فتا ۱۵۰ گرم

  • پودر سیر

    ۱/۴ قاشق چای خوری پودر سیر

  • روغن زیتون

    روغن زیتون ۲ قاشق غذاخوری

  • پنیر پارمزان

    ۱/۲ پیمانه پنیر رنده شده پارمسان

زر ماکارون در تولید انواع پاستا، از تنوع خاصی برخوردار بوده که خلاقیت در آماده‌سازی پاستا های مختلف با سس‌ های متفاوت نیز به تنوع آن‌ها است.

در این‌جا شما را با یکی از دستورپخت‌های جذاب زر ماکارون برای تهیه پاستا با سس مدیترانه ای آشنا خواهیم کرد.

ابتدا پیازها را شسته و به شکل خلالی خرد کنید. سپس آن‌ها را در روغن زیتون گرم، تفت داده و کمی از آب پاستا را به آن اضافه کنید. حالا پنیر را به پیاز در حال سرخ شدن افزوده و به خوبی مخلوط کنید. بعد از 2 تا 3 دقیقه که از ترکیب ایمن مواد گذشت، پنیر پارمسان را به ظرف محتوی مواد اضافه کرده و بلافاصله اسفناج‌ها را روی آن‌ها بریزید.

با ترکیب اسفناج و پیاز، بوی نامطبوع آن نیز از بین می‌رود.

بعد از آن نوبت به اضافه کردن ادویه‌ها می‌رسد. پودر سیر، نمک و فلفل سیاه را به مواد اضافه کرده و خوب مخلوط کنید.

این مواد را کنار گذاشته و به سراغ پاستا بروید. یک قابلمه پر از آب را روی حرارت قرار دهید تا به جوش آید. بعد از به جوش رسیدن، پاستا آشیانه ای زر ماکارون را دورن آن ریخته و بعد از 7 دقیقه که کمی پخت، آبکش کنید. به اضافه کردن نمک و روغن نیازی نیست؛ این پاستا در کارخانه زر ماکارون و در فرآیند تولید از این مواد غنی شده است.

حالا پاستا های آبکشی شده را روی موادی که از قبل آماده کرده‌اید بریزید و در آخر گوجه‌فرنگی‌ها را به کل مواد اضافه کنید. اضافه کردن گوجه‌فرنگی‌ها در مرحله آخر به این علت است که رنگ و زیبایی آن‌ها حفظ شود.

پاستای لذیذ شما حاضر است. می‌توانید آن را در ظرف مورد نظر ریختخ و بعد از تزیین، نوش جان کنید.

از سس های متنوع دیگر مانند سس پستو و فلفل و یا سس پستو و آووکادو نیز می‌توانید به همراه این مدل پاستا آماده کرده و از چشیدن طعم بی‌نظیر آن لذت ببرید.

پاستا با سس مدیترانه‌ای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.