• ۲ عدد سینه مرغ خرد شده

  • فلفل دلمه ای رنگی ۵۰ گرم

  • پیاز خلالی درشت ۵ عدد

  • قارچ خرد شده ۲۵۰ گرم

  • ذرت شیرین

    ذرت شیرین ۱ پیمانه

  • ۲ حبه سیر خرد شده

  • ۱/۲ قاشق سوپ خوری جعفری خرد شده

  • گوجه فرنگی ۴ عدد خرد شده

  • پنیر پیتزای رنده شده ۲ پیمانه

  • زردچوبه

    زردچوبه ۱ قاشق مربا خوری

  • نمک و فلفل

    نمک و فلفل به میزان لازم

  • پودر آویشن

    آویشن تازه ۱ قاشق چای خوری

  • گوجه فرنگی ۵ عدد

طرز تهیه جامبو شلز امروز زرماکارون با یک عصرانه یا بهتراست بگوییم با یک غذای فیبردار و پروتئین دارعالی، همراه شما عزیزان است. آیا تا به حال نامی از جامبو شلز به گوشتان خورده است؟
جامبو شلز، یک نوع پاستای صدفی بزرگ بوده که زر ماکارون برای افرادی که به دنبال فینگر فودهای خوشمزه و غذاهای متنوع هستند، این محصول با ارزش را به سبد خانوار اضافه کرده است. شاید به ظاهر فکر کنید که طرز تهیه و آماده سازی آن بسیار سخت یا گران باشد اما ما به شما قول میدهیم که از موادی استفاده کنیم که عموما در تمامی خانه ها موجود بوده و بسیار راحت تراز دیگر غذاها خواهد بود. ناگفته نماند که انواع مختلفی برای درست کردن جامبو شلز وجود دارد که هم می توان درون این پاستاهای صدفی بزرگ را از گوشت و مرغ پر نمود و یا از سالاد الویه و مواد سرد. در رسپی جامبو شلز، ما از مرغ برای مواد میانی استفاده کرده ایم.
اگر در خانه یکی از موادی که در بالا مطرح شده بود را نداشتید می توانید با هر نوع موادی که دوست دارید جایگزین کنید یا حتی، فقط از مرغ برای پر کردن پاستا صدفی های بزرگ استفاده نمایید. افرادی هم که دوست دارند علاوه بر مرغ، از گوشت هم استفاده نمایند می توانند همین مواد را با گوشت چرخ کرده آماده نمایند و ترکیبی از مرغ و گوشت را به عنوان یک غذای عالی برای یک جمع دو نفره خود آماده نمایند.
طرز تهیه جامبو شلز مجلسی
در ابتدا سینه مرغ یا فیله مرغ را به همراه مقداری آب در قابلمه بگذارید تا پخته شود. برای آنکه بوی مرغ گرفته شود می توانید از برگ بو یا یک پیاز کوچک استفاده نمایید. بهتر است در هنگام پخت مرغ، زردچوبه، نمک و فلفل را به آن اضافه نکنید تا مرغ سفت یا تغییر رنگ ندهد. در انتهای کار یک لیوان از آب مرغ را برای آماده کردن سس، کنار بگذارید.
تهیه سس جامبو شلز مجلسی
برای آماده کردن این سس خوشمزه، به گوجه فرنگی، سیر و آب مرغ نیاز است. ابتدا گوجه ها را رنده کرده و در ماهیتابه تفت دهید؛ سپس به آن سیر رنده شده و آب مرغ اضافه کنید. هر زمان که سس غلیظ شد، زیر تابه را خاموش کنید تا مقداری سس سرد شود.
مراحل پخت جامبو شلز
ابتدا پاستاها را در یک قابلمه در حال جوش قرار دهید و مقداری روغن به آن اضافه نمایید. در زمانی که این پاستا در حال آماده شدن است باید مواد میانی جامبو شلز را آماده نمایید و بعد از ۱۵ دقیقه که جامبو شلز بر روی گاز بود، آن را آبکشی نمایید.
آماده سازی مواد میانی جامبو شلز
ابتدا پیازها را به صورت نگینی خرد کرده و در تابه ای که روغن آن داغ است، بریزید و تفت دهید. سپس مرغ های پخته و ریش ریش شده را به آن اضافه نمایید و با پیازها تفت دهید. برای طعم دار کردن مرغ و پیاز میتوانید مقداری نمک و فلفل، زردچوبه و پودر آویشن به آن اضافه نمایید. اگر در خانه ادویه مخصوص مرغ دارید، می توانید آن را هم اضافه نمایید که البته ما از آن استفاده نکرده ایم.
حالا باید قارچ و فلفل ها را به صورت نگینی خرد نمایید و به همراه ذرت و جعفری به مرغ اضافه نمایید، مقداری همه مواد را با یکدیگر تفت دهید و در آخر پنیر پیتزا را به هر مقداری که دوست دارید به آن اضافه کنید. در این مرحله، جامبو شلز را از مواد خوشمزه پر نمایید تا آماده گذاشتن در فر شود.
یک ظرف برای گذاشتن در فر آماده کنید و سس گوجه خود را در درون آن بریزید، سپس پاستا صدفی ها را درون آن سس قرار دهید و در مرحله آخر، می توانید مقداری پنیر هم بر روی جامبوها بریزید تا حالت کشسانی آن بیشتر شود.
فر را از قبل با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد گرم کنید. ظرف جامبو را برای پخت به درون فر قرار دهید و بعد از ۲۰ دقیقه، جامبو شلز آماده مصرف است.
نکته: برای جلوگیری از خشک شدن پاستا، می توانید مقدار کمی آب را بر روی پاستا ها اسپری نمایید تا ظاهر آن خشک و شکننده نشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.