طرز تهیه اسپاگتی لینگوئینی با سس قرمز

  • پیاز یک عدد

  • خامه

    خامه ۲ قاشق سوپ خوری

  • پنیر پارمسان به مقدار لازم

  • یک قاشق غذاخوری

  • گوجه فرنگی

    پوره گوجه فرنگی ۱ پیمانه

  • زردچوبه

    زردچوبه ۱ قاشق مربا خوری

  • نمک و فلفل

    نمک و فلفل به میزان لازم

هر چند که تنوع پخت اسپاگتی و سس آن به اندازه پاستا زیاد است ولی به اندازه آن اشکال متنوعی ندارد. پاستا لینگوئینی که در دسته اسپاگتی‌ها قرار می‌گیرد، به شکل نوارهای باریکی است که البته باریک‌تر از نوع فتوچینی تهیه می‌شود. در آشپزی با زر این دستور پخت با نوع لینگوئینی در اختیار شما قرار داده می‌شود.

به یاد داشته باشید که برای تجربه طعم واقعی یک پاستای ایتالیایی، حتما از اسپاگتی محصول شرکت زر ماکارون استفاد کنید. پس ابتدا یک بسته از اسپاگتی زر ماکارون را بر طبق دستور روی بسته‌بندی آن در یک قابلمه حاوی آب جوش، نمک و روغن بریزید و صبر کنید تابپزد.

سس قرمز، سس فلفل، سس قارچ و سس سبزیجات کبابی، از جمله سس‌های مخصوصی هستند که در همه جای دنیا برای تهیه لینگوئینی از آن‌ها استفاده می‌شود. در این دستور پخت، شما با سس قرمز آشنا خواهید شد.

برای آماده کردن این سس، ابتدا کره را در ماهیتابه‌ای که روی حرارت متوسط قرار دارد، بریزید و صبر کنید تا ذوب شود. پیاز رنده ‌شده را داخل تابه ریخته و با کره تفت دهید تا طلایی شود. پس از آن یک ملاقه پوره گوجه‌فرنگی را به آن افزوده و بعد از مخلوط کردن، ادویه را نیز بیافزایید. پس آن‌که مواد را با یکدیگر ترکیب کردید، به مدت 8 دقیقه زمان دهید تا آب اضافی پوره گوجه‌فرنگی تبخیر شود. در این مدت شعله گاز باید ملایم باشد.

بعد از زمان سپری‌شده، سس این پاستا آماده است و شما می‌توانید اسپاگتی آبکش‌شده را به آن اضافه کنید و خوب مخلوط کنید تا اسپاگتی کاملا به سس آغشته شود. این کار را روی حرارت ملایم انجام دهید و پس از آن‌که مواد خوب با هم ترکیب شدند، پنیر پارمسان را به آن اضافه کنید.

حالا اسپاگتی با سس قرمز را به ظرف مورد نظر خود انتقال دهید و به سلیقه خود تزئین کنید.

ما دستور تهیه اسپاگتی لینگوئینی با سس قارچ را نیز قبلا در لیست رسپی‌های آشپزخانه زرماکارون با شما به اشتراک گذاشته‌ایم. شما می‌توانید با مراجعه به لینک این دستور، با شیوه پخت آن نیز آشنا شوید.

طرز تهیه اسپاگتی لینگوئینی با سس قرمز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.