طرز تهیه کیک ماست با آرد سمولینا

  • شکر ۲ پیمانه

  • ماست ۱/۲ پیمانه

  • کره آب شده ۱/۲ پیمانه

  • تخم‌مرغ

    ۴ عدد تخم‌مرغ

  • وانیل نصف قاشق چایخوری

  • آب ۲ پیمانه

  • بکینگ پودر یک قاشق چایخوری

کیک ماست یکی از آسان ترین کیک ها است که، در کوتاه ترین زمان ممکن آماده می شود. این کیک با داشتن آرد سمولینا و ماست طعم بی نظیری به کیک شما می دهد. و همچنین آرد سمولینا یک بافت نرم و در عین حال لطیف به کیک اضافه می کند. کیک ماست با آرد سمولینا یک انتخاب مناسب برای پخت کیک اسفنجیو ساده است. که می توانید با خامه یا میوه خشک و طبیعی میل کنید. در این مقاله ما طرز تهیه کیک ماست با آرد سمولینا را همراه با شهد آموزش می دهیم.
اهمیت استفاده از آرد سمولینا در پخت کیک
سمولینا نوعی آرد است که به طور معمول از گندم دوروم ساخته شده است. این آرد دارای بافت ضخیم است و دارای پروتئین گلوتن است. همچنین اثر مثبت بر سیستم گوارش دارد که سبب می شود سمولینا در روده باریک بدون هضم دیواره معده هضم می شود. سمولینا آردی است که برای تهیه ماکارونی مورد استفاده قرار میگیرد این آرد آنتی اکسیدان ها و ویتامین های مختلف است. پاستا های زر ماکارون نیز از آرد سمولینا تشکیل شده است.که به خوبی شکل خود را حفظ می کنند و دارای یک بافت نرم هستند. بنابراین به شما پیشنهاد می کنیم از این آرد برای طرز تهیه کیک ماست استفاده کنید.
دستور العمل پخت سریع کیک ماست با آرد سمولینا
1. فر را با دمای 180 درجه سانتیگراد / 350 درجه فارنهایت گرم می کنیم.
2. تخم مرغ ها و 1 پیمانه شکر را در یک کاسه متوسط با همزن برقی دور تند می زنیم.
3. سپس به ترتیب ماست، روغن و وانیل را به مخلوط تخم مرغ ها اضافه می کنیم.
4. بکینگ پودر و آرد سمولینا را مخلوط کرده و آن را داخل مواد اضافه می کنیم. و با غلتک هم می زنیم تا مخلوط و یکدست شوند.
5. قالب مورد نظر خود را چرب کرده و سپس مواد کیک را اضافه می کنیم. و اجازه می دهیم کیک 25 دقیقه در فر بپزد.
6. در ظرف دیگر 1پیمانه شکر باقی مانده را همراه 2پیمانه آب روی حرارت قرار می دهیم.
7. پس از پخت کیک، کیک را برش زده و شهد را به آن اضافه می کنیم.
8. می توانید برای تزئین کیک از مارمالاد خامه و یا میوه های مناسب فصل استفاده کنید.
دستور پخت مرحله ای کیک ماست
مرحله اول : فر را با دمای 180 درجه سانتیگراد / 350 درجه فارنهایت گرم کنید. و تخم مرغ ها را نیم ساعت قبل تر از آماده سازی از یخچال خارج کنید. همچنین اگر از کره به جای روغن استفاده می کنید نیز، باید آن را به دمای محیط برسانید.
مرحله دوم : تخم مرغ ها را در کاسه متوسط بریزید و به مدت 15 دقیقه با دور متوسط همزن، بزنید. به گونه ای که تخم مرغ ها از ظرف جدا نشود. و کاملا کرمی رنگ و پفکی شود. سپس 1 پیمانه شکر و وانیل را به مواد اضافه کنید. و 10 دقیقه با دور کند همزن، بزنید.
مرحله سوم : در این مرحله ماست و روغن را به ترتیب به مواد کیک اضافه می کنیم. 1 دقیقه با دور کند همزن آن را مخلوط می کنیم. بهتر است ماست را یک ساعت قبل از یخچال خارج کنید. بهتر است از ماست چکیده پر چرب شیرین استفاده شود.
مرحله سوم : آرد سمولینا را در ظرفی جداگانه با بکینگ پودر مخلوط کرده و آن را 2 بار الک می کنیم. سپس در 3 مرحله به صورت آرام به مواد کیک اضافه می کنیم. همزن را کنار گذاشته و با یک غلتک آرد و مخلوط مواد کیک را به صورت دورانی هم می زنیم. در این مرحله ممکن است آرد گلوله گلوله شود. که با هم زدن آن با غلتک این مشکل برطرف می شود. می توانید از پودر نارگیل یا کشمش برای داخل کیک استفاده کنید.
مرحله چهارم : ظرف مورد نظر برای پخت کیک را چرب می کنبم. می توانیم از کاغذ روغنی نیز در انتها ظرف برای نچسبیدن کیک استفاده کنید. سپس مواد را داخل قالب مورد نظر می ریزیم. و اجازه می دهیم 25 دقیقه با دمای 180 درجه سانتیگراد / 350 درجه فارنهایت بپزد.
مرحله پنجم : در ظرفی جداگانه 2 پیمانه آب را به همراه 1 پیمانه شکر روی حرارت قرار می دهیم. می توانید برای داشتن عطر بهتر زعفران یا پوست لیمو رنده شده اضافه کنید.
مرحله ششم : برای تست پخت کیک، یک عدد خلال دندان در مرکز کیک فرو می کنیم. پس از اینکه خلال دندان را خارج کردیم، اگر چیزی به آن نچسبیده بود، یعنی کیک ما اماده است. در این مرحله که کیک را از فر خارج می کنیم. آن را به مدل دلخواه خود برش می زنیم. و سپس شهد را به آن اضافه می کنیم. می توانید با پودر نارگیل یا پسته تزئین کنید.
پخت کیک ماست خوش طعم
کیک ماست به علت داشتن آرد سمولینا و ماست طعم بی نظیر و بافت بسیار لطیفی دارد. همچنین شما می توانید برای انواع کیک به جای استفاده از شیر یا آب از ماست چکیده پرچرب شیرین استفاده کنید. این کیک را می توان به مدت یک هفته در یخچال نگهداری کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.