• سینه مرغ

    خرد شده یک پیمانه

  • ۱ قاشق غذاخوری

  • هویج

    هویج ۲ عدد

  • جعفری

    جعفری ۱ دسته

  • قارچ خرد شده ۲۵۰ گرم

  • زرشک ۲ قاشق غذا خوری

  • نمک و فلفل

    نمک و فلفل به میزان لازم

  • زردچوبه

    زردچوبه ۱ قاشق مربا خوری

  • رب گوجه فرنگی ۳ قاشق غذاخوری

  • روغن زیتون به مقدار لازم

  • لیموترش یک عدد

سوپ رشته ای میتواند انتخاب بسیار مناسبی برای وعده غذایی روزهای سرد پاییزی و زمستانی باشد. این سوپ لذیذ، در کوتاه ترین زمان ممکن آماده می شود. برای تهیه این سوپ به دستور غذایی خاصی احتیاج ندارید. اگر علاقه و اشتیاق به پختن و میل کردن این غذا خوشمزه دارید، با ادامه این مطلب با ما همراه باشید. ما گام به گام در کنار شما برای پخت این سوپ لذیذ خواهیم بود.
در دستور تهیه سوپ رشته ای چه چیزی نیاز است؟
در فرآیند پخت این سوپ، هیچ ماده غافلگیر کننده ای وجود ندارد. و کل فرآیند فقط پخت این سوپ، ریختن سبزیجات و مواد در یک قابلمه است. می توانید از انواع سبزیجات که در منزل دارید، برای پخت این سوپ هیجان انگیز استفاده کنید. همچنین رشته مورد استفاده در این سوپ، رشته آشیانه ای زرماکارون است. که در کمترین زمان ممکن آماده می شود. همچنین این رشته با داشتن ارزش غذایی بسیار بالا انتخاب بسیار مناسبی برای بهبود حال بیماران است. در ادامه به صورت دقیق مواد مورد نیاز برای پخت این سوپ رشته ای لذیذ را برای شما بازگو می کنیم.
دستور پخت سریع
• پیاز نگینی شده را به همراه سینه مرغ مکعبی شده با یک قاشق غذاخوری روغن تفت می دهیم. سپس 2 لیوان آب به همراه هویج های خورد شده را اضافه می کنیم. و زمان می دهیم تا سینه مرغ بپزد. پس از پخت، سینه مرغ را ریش ریش کرده و مجددا به سوپ اضافه می کنیم.
• یک بسته رشته آشیانه زر ماکارون را به مواد سوپ اضافه می کنیم. 10 دقیقه زمان می دهیم تا رشته ها پخته شود. سپس قارچ های خورد شده را اضافه می کنیم.
• در این مرحله چاشنی های سوپ را به همراه جعفری خورد شده اضافه می کنیم. 5 دقیقه زمان برای پخت کامل سوپ، کافی است.
دستور پخت مرحله ای سوپ رشته ای
1. پیاز را به همراه روغن و زردچوبه تفت می دهیم. سپس سینه مرغ مکعبی شده را به پیاز اضافه کرده و تا زمانی تفت می دهیم که رنگ مرغ تغییر کند. سپس هویج خورد شده را به همراه 3 لیوان آب به مواد اضافه می کنیم.
2. پس از پخت سینه مرغ، آن را خارج کرده و ریش ریش میکنیم و مجددا داخل سوپ می ریزیم. یک بسته رشته آشیانه زر ماکارون را به سوپ اضافه می کنیم. مقدار رشته را تنظیم شده بریزید. زیرا رشته زیاد باعث لعاب شده و سوپ سفت می شود. سپس قارچ خورد شده پس از پخت رشته به سوپ اضافه می کنیم.
3. رب گوجه فرنگی را با نصف لیوان آب مخلوط کرده و به مواد اضافه می کنیم. و زمان می دهیم تا سوپ جا بیفتد.
4. در مرحله آخر، زرشک را به همراه جعفری به سوپ اضافه می کنیم. یک مقدار جعفری برای تزئین سوپ کنار بگذارید. سپس آبلیمو، نمک و فلفل را اضافه می کنیم. و در آخر با جعفری و مقداری زرشک تزئین می کنیم.
ارزش غذایی سوپ رشته ای
به محض اینکه هوا کمی سرد می شود ، باید شروع به آماده سازی برای همه آنچه "زمستان" به ارمغان می آورد، کنیم. بیماران سرماخورده یا آن هایی که دچار کرونا یا آنفولانزا هستند، برای بهبودی به انواع ویتامین ها احتباج دارند. افراد بر اثر بیماری در این فصل، بسیار ضغیف می شوند. و این سوپ با داشتن املاح و انواع ویتامین ها سلامت و بهبودی بیماران را سرعت می بخشد. همچنین میتوانید از آبگوشت که بسیار غنی از ویتامین و خوش طعم است، در این سوپ استفاده کنید.
سوپ رشته ای کم کربوهیدرات
افرادی که دارای رژیم کتوژنیک هستند ، محدوده مشحصی را برای استفاده کربوهیدرات دارند. برای تهیه این دستور غذایی سوپ رشته ای کم کربوهیدرات، به جای استفاده از رشته آشیانه ای زر ماکارون، می توانید کدو سبز را به صورت نودل در آورده و داخل سوپ بریزید. سبزیجات بیشتر، این سوپ را غنی از فیبر می کند.
غذا سریع و مقوی برای افراد شاغل
مواد ساده و قابل دسترس که در پخت این سوپ مورد استفاده قرار می گیرد، بسیار مناسب افرادی است که شاغل هستند و می خواهند در مدت زمان کک یک سوپ لذیذ و گرم داشته باشند. علاوه بر سبزیجات داخل این سوپ، رشته آشیانه ای به کار رفته برای طبخ این سوپ لذیذ بسیار مناسب و کاربردی بوده است. به گونه ای که در کوتاه ترین زمان ممکن پخته می شود. شرکت زر ماکارون با ارائه بسته های 300 و 500 گرمی رشته آشیانه ای، آماده ارائه خدمات به مشتریان خود بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.