• گوجه گیلاسی، ۵ عدد

  • آووکادو ۱ عدد

  • ۱/۲ پیمانه ریحان خرد شده

  • روغن زیتون به مقدار لازم

  • ۲ حبه سیر خرد شده

  • آبلیمو 4 قاشق غذاخوری

    آبلیمو 4 قاشق غذاخوری

  • نمک و فلفل

    نمک و فلفل به میزان لازم

پاستا یک غذا خوشمزه و محبوب، برای کشور ایتالیاست که پایه اصلی این غذا خامه است. روش های مختلفی برای طبخ و سس پاستا وجود دارد که می توان به پاستا آووکادو و گوجه اشاره کرد. این پاستا بسیار مناسب افرادی است که ممنوعیت مصرف لبنیات و یا رژیم گیاهخواری دارند، مناسب است. طولانی ترین قسمت پخت این غذا،مرحله پخت پاستا است. سس آووکادو در کوتاه ترین زمان ممکن آماده می شود.
آووکادو سرشار از ویتامین
یک مادۀ اصلی برای تهیه این غذای خوشمزه آووکادو است. آووکادو میوه‌ای سرشار از آنتی‌اکسیدان است که می‌تواند تا حد زیادی از ابتلا به انواع سرطان جلوگیری کند. این میوه پرخاصیت همچنین سرشار از پتاسیم است، به‌طوری‌که پتاسیم موجود در آن به اندازه ۳۵درصد از موز بیشتر است. آووکادو همچنین منبعی غنی از ویتامین‌های K، B، C و اسید فولیک است. با‌این‌وجود بهتر است درنگ نکنید، مقداری آووکادو بخرید و برای تهیه غذاهای مختلف از آن استفاده کنید.
سس آووکادو و گوجه یا دیپ گوآکامولی
دیپ در لغت به معنای غوطه ور کردن است و به سس هایی گفته میشود که معمولا با مخلفاتی مثل چیپس، پاستا، نون خشک، میوه جات یا سبزیجات و ... ترکیب می شود.
گوآکامولی یه دیپ مکزیکی خوشمزه است که با آووکادو درست می شود. گوآکامولی رو می توانید داخل ساندویچ مخصوصا ساندویچ های مکزیکی ، یا با نیمرو سرو کنید؛ از دیپ گوآکامولی به عنوان، میان وعده یا پیش غذا با چیپس ترتیا یا چیپس سیب زمینی استفده می شود. همچنین این سس خوشمزه طعم بی نظیری را به پاستا یا ماکارونی می دهد.
زمان پخت و انتظار 20دقیقه
مراحل پخت پنه ریگاته زر ماکارون
برای تهیه این پاستای خوشمزه کافی است تا پنه ریگاته زر ماکارون را در داخل آب درحال جوش که کمی نمک و روغن نیز به آن اضافه کردیم، بریزیم؛ روغن به نچسبیدن پاستاها به هم کمک میکند. حتما در حین پخت پاستا چند بار هم بزنید. 8 الی ۱۰ دقیقه کافی است تا پاستا پخته شود. در این مدت سس پاستا نیز آماده می شود. سپس پنه ریگاته را درون آبکش بریزید.
مراحل آماده سازی پاستا آووکادو و گوجه
مرحله اول: ریحون تازه، سیر خورد شده، آبلیمو ، روغن زیتون و مقدار کافی نمک را داخل غذاساز بریزید. مخلوط کنید.
مرحله دوم: آووکادو بعد از برش خوردن، سریع تغییر رنگ می دهد. بنابراین بلافاصله پس از آبکش کردن پاستا، آووکادو نرم و خامه ای شکل را برش زده، و هسته و گوشت را از هم جدا کنید؛ مواد خامه ای داخل آن را به غذاساز اضافه کنید. و به مدت 1 دقیقه آن را مخلوط کنید تا حالت خامه ای داشته باشد.
توجه داشته باشید که آووکادویی که استفاده می کنید، کاملا نرم و رسیده باشند. در غیر این صورت می توانید آووکادو نرسیده را در یک کیسه در بسته به مدت 2 تا 3 روز قرار دهید تا نرم شود.
مرحله سوم: در ظرف جداگانه گوجه گیلاسی را خورد کنید. سپس پاستا آبکش شده و سس آووکادو و گوجه را با هم مخلوط کنید. می توانید از برگ ریحون و کنجد برای تزئین استفاده کنید.
غذای مناسب افراد رژیمی
این غذای آسان در مدت زمان بسیار کوتاهی آماده می شود و با داشتن مواد مغذی و پتاسیم فراوان، ویتامین بدن برای یک وعده غذایی را تامین می کند. همچنین پاستا آووکادو و گوجه با داشتن کالری کم، بسیار مناسب افرادی است که از رژیم غذایی برخوردارند. با پخت این غذا، طعم متفاوتی از پاستا را تجربه کنید.
وعده مناسب برای گیاهخواران
پاستا آووکادو و گوجه به عنوان یک غذای اصلی، سرشار از انواع ویتامین برای تامین نیاز بدن است. که در مدت زمان کوتاه، به آسانی آماده می شود. در ترکیبات سس این غذا، می توانید از اسفناج نیز استفاده کنید.
پاستا آووکادو و گوجه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.